Blog | Op vakantie met de kids

Artikel 17 van 19

20-06-2019

Vakantieplannen
Ons originele vakantieplan voor dit jaar was eigenlijk een kampeervakantie in Italië. In verband met een sporttoernooi  in Zwitserland,waar Lars aan mee zou doen, wilden we daar voorafgaand eerst een weekje op een camping aan het Lago di Caldonazzo doorbrengen.
Omdat we aan het toernooi aan het hoogseizoen zijn gebonden had ik veel uitzoek werk gedaan en een gave camping gevonden. Echter schopte een knie-operatie alles in de war. Lars zou niet op tijd herstelt zijn voor het toernooi en daardoor braken we onze plannen weer open.

Omdat Gwen pas in augustus 5 jaar wordt konden we nu nog gebruik maken van de mogelijkheid om in het laagseizoen op vakantie te gaan. Zonde om niet te doen, het scheelt toch weer in de portemonnee. Eerst bleven we nog wel bij een kampeervakantie hangen, maar de lange autoreis werd steeds minder aantrekkelijk. Vliegen ging het worden, maar niet te lang haha. Zo zijn we op Mallorca uitgekomen, ideaal op 2 uurtjes vliegen. Dat durfden we wel aan met onze ondernemende peuter van 2,5 jaar.
Over de transfer van het vliegveld naar het hotel hoorden we wisselende verhalen, het zou nog veel tijd in beslag nemen. Uiteindelijk hebben we de gok gewaagd en gewoon gebruik gemaakt van de transfer van de reisorganisatie.

De reis
Onze vlucht vertrok om half 3 vanaf Schiphol. Dat betekend dat je rond half 1 aanwezig moet zijn om in te checken en je koffers af te geven. Een tijdstip waarop Wessel normaal nog slaapt. We hebben nog geprobeerd om hem eerder op bed te leggen zodat hij daarvoor even kon slapen. Maar ja, zoals zo vaak met kinderen, doen zij natuurlijk precies niet wat je als ouders in gedachten heb. Niet gek ook, dus daar maakten we geen probleem van en besloten gewoon niet zo moeilijk te doen deze reis. Hij mocht zijn speen bij zich houden, normaal is deze alleen voor in bed, en ik had van te voren wat kleine cadeautjes gekocht die ze in het vliegtuig mochten openmaken.
Ik kocht onder andere:
- kleine potjes klei met wat vormpjes van de Hema.
- cadeauzakje van de Action waar dan een klein speelfiguurtje in zit.
- visspelletje met magneten van de Action.
Het vliegtuig zat helemaal vol en Lars zat daardoor een aantal rijen voor ons. Wat een mazzel voor hem ;) Nee hoor, mocht het niet gaan dan zouden we gewisseld hebben maar de vlucht ging erg voorspoedig. Af en toe wandelden ze door het gangpad naar hem toe, zaten even daar en kwamen dan weer terug. Van te voren hadden we wat filmpjes (Peppa Big, Connie en Barbie) gedownload via Netflix , dus deze konden ze op de Ipad kijken. Zo relaxed dat ik zelf ook kon beginnen in het eerste boek van deze vakantie.
Tijdens het landen kregen we wel wat last van onze oren, maar met een snoepje om goed op te kauwen en overdreven gapen (dat is natuurlijk erg leuk om te doen) ging het best.
Na het landen moesten we een stuk door het vliegveld lopen. We kregen de buggy niet gelijk bij de gate terug, dus ze moesten een stukje lopen naar de bagageband. Nadat we de koffers en de buggy van de bagageband hadden gehaald liepen we buiten zo naar de bus van de reisorganisatie. Gelukkig had de bus alleen ons hotel als bestemming. We hoefden dus niet eerst nog  langs andere hotels en zo zou de transfer net zo lang duren als dat we zelf een taxi hadden geregeld. Toch goed gegokt dus!
Inmiddels was het al tegen half 7 en waren de kids eindelijk een beetje moe geworden. In de bus vielen ze dus in slaap.

Het hotel
We boekten een appartement met 1 slaapkamer. De kids zouden dus samen op 1 slaapkamer slapen en wij in de woonkamer. Thuis hebben de kids een eigen slaapkamer, dus ik was wel benieuwd hoe het samen slapen zou gaan. Ook dit ging weer bovenverwachting goed. De meeste avonden waren ze gewoon echt moe en sliepen ze binnen enkele minuten. Natuurlijk werd er af en toe wel wat gekeet en gefeest maar gelukkig duurde dit dan een kwartiertje en geen uren.  We hadden nog gehoopt dat ze hier wel zouden uitslapen, thuis zijn ze altijd redelijk vroeg wakker, maar helaas maakten ze hier op vakantie geen uitzondering voor ;)
Het hotel zelf was erg fijn. Het bestaat uit meerdere gebouwen en wij zaten in het gebouw net achter het hoofdgebouw. Bij het hoofdgebouw zat het restaurant en de zwembaden. Ook was er een leuk kinderbad met gaaf piratenschip voor de kinderen. Hier hadden we het hotel op uitgekozen, maar raad eens waar we het meeste zaten.. Aan de andere kant van het zwembad waar nog een simpel kinderbad zonder speeltoestellen was.
Het ontbijtbuffet was inbegrepen en daar kon je elke ochtend van 8 tot half 11 gebruik van maken. Overdag werd er ook veel georganiseerd door de animatie, maar dan waren wij vaak op pad of de kinderen wilden liever zwemmen. Wel was de kinderdisco elke avond vaste prik. Deze begon wel echt op Spaanse tijden, namelijk om half 9. Normaal slapen ze dan echt al lang, maar tja het is vakantie he! Gelukkig deed ook Gwen 's middags even haar ogen dicht als Wessel op bed lag, daardoor was het 's avonds wel beter vol te houden voor haar.
Verder lag het hotel op loopafstand van de boulevard en eenmaal daar kon je links of rechts een stukje lopen naar het strand. Mocht je willen nieuwsgierig zijn en het hotel willen bekijken dan kun je dat hier doen. #nospon uiteraard, maar ik ben zelf ook altijd nieuwsgierig aangelegd dus kan me voorstellen dat je een kijkje wilt nemen.

Ik ben erg blij met hoe alles heeft uitgepakt tijdens de reis en het verblijf in het hotel. Onze eerste vliegreis met Gwen was op z'n zachtst gezegd een uitdaging. Niet haar schuld, want achteraf was ze gewoon ziek. Maar wij waren wel die ouders met het krijsende kind, die altijd vol medelijden (of afschuw, dat kan ook) aangekeken worden. Daar hadden we ons deze eerste keer vliegen met Wessel ook wel op voorbereid, maar zoals je hebt kunnen lezen viel het 100% mee! Hopelijk vond je het leuk over onze ervaringen te lezen en wellicht haal je wat tips uit dit stukje.